Lördag

Igår jobbade jag till 23 på kvällen, alltså en timme kortare än vad jag har gjort resten av veckan då jag har slutat vid midnatt. Kvällen igår gick dessutom ganska snabbt och inte alls lika segt som vad dom andra kvällarna gjort, så det var riktigt skönt med tanke på att det var fredagkväll och det enda man ville var att åka hem. När jag hade slutat kom Mattias hit och sov här. Imorse fick vi dessutom sovmorgon då mamma åkte och släppte ut Peppe.

Idag åkte vi till Peppe på kvällen och fixade allt åt honom samt red jag honom en stund. Det var ganska få hästar ute i hagen och han blir ganska orolig då så medan jag mockade fick han gå i skrittmaskinen några minuter. Sedan red jag honom i ridhuset ca 30 minuter. Han fick mest skritta idag precis som han har gjort tidigare i veckan men jag travade även en kort bit i båda varven för att känna hur han kändes och han kändes faktiskt bättre än vad jag trodde han skulle göra. Ska fortsätta sätta igång honom lugnt nu och börja om lite från början.

Nu börjar klockan bli ganska mycket och sängen kallar. Imorgon är det min tur att släppa ut Peppe så det blir det tidig uppgång!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin