Onsdag

Idag är det riktigt ruggigt väder här i Umeå med regn och blåst, det märks att oktober närmar sig med stormsteg. Det verkar som det ska regna imorgon också men sen till helgen ser det ut att bli bättre väder. Så vi får hoppas på att det stämmer för när man har häst är regn ingen höjdare. Det är ju så jobbigt med blöta täcken och leriga ben!
 
Igår tog Elvira hand om Peppe så jag var aldrig något till stallet. Men idag däremot har jag varit där på förmiddagen. Jag red honom i ridhuset idag då det var så tråkigt väder ute och det gick mycket bättre än i måndags. Han var fortfarande lite hård i högersidan men det var inte alls lika mycket som tidigare och inte hela passet, utan lite till och från. Dock fick jag verkligen rida häst idag och inte åka. Han var otroligt seg i början och det tog ett bra tag innan han kom igång. Men troligtvis var han lite trött efter att Elvira red honom igår. 
 
När jag hade jobbat honom en stund i alla gångarter och det kändes bra så avslutade jag med att hoppa några gånger över ett sockerbitshinder som jag släpade fram innan jag började rida. Jag red över det på volt och i hans bättre varv hoppade han fint medan han i det lite sämre varvet där han går utåtställd inte kom lika bra på hindret. Men han skötte sig bra och det var faktiskt första gången sedan i början av juni som vi hoppade! 
 



Kommentarer
Postat av: Isabell

Håller tummarna för att solen skiner till helgen! :)

2016-09-28 @ 16:18:39
URL: http://hotelisabell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin