Strömavbrott, bowling och ny dator

Förra helgen (efter att jag bloggade senast) spenderades hos Lukas. Hans mamma var inte hemma och skulle inte komma hem förrän eftermiddagen dagen efter. Jag och Lukas sitter och kollar på en serie när strömen plötsligt går, men det var inget vi tänkte på just då utan vi gick ut och gjorde annat istället i väntan på att den skulle komma tillbaks. Men när vi kom hem igen typ en timme senare så var strömmen fortfarande borta. Vi började bli lite småstressade då ingen ström innebär inget vatten samt att det inte går att använda kylskåp, spis osv. Vi fixade middag genom att göra en sallad och Lukas ställde sig vid grillen. Det blev faktiskt jättegott, och precis när vi hade ätit klart så kom strömmen tillbaks igen...
 
Förutom det så har jag varit sjuk (vilket jag i och för sig fortfarande är), jobbat två dagar och köpt en dator. Tyckte inte att datorn jag fick i studentpresent fungerade speciellt bra, så vi lämnade faktiskt tillbaka den. Istället köpte jag en MacBook och eftersom jag har iphone så tycker jag mycket bättre om den än om PC. Det gör att jag kommer slippa blogga via den nya bloggappen, som för övrigt suger.
 
Nu måste jag snart fara för ska och bowla med några kompisar från högstadiet, det känns verkligen som ett helt liv sedan jag gick på Grubbeskolan. Men kul ska det bli!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin