Min och Olles tid tillsammans del 4

LÄS OCKSÅ DEL 1DEL 2DEL 3!
 
Den 29/7-2011 firade vi 1 år tillsammans, det var alltså innan surf tävlingen i förra delen! jag måste kolla tillbaks i min gamla blogg (som är lösenordsskyddad), annars minns jag typ inget alls ;)
 
Här någonstans var det tävling i Vännäs igen, jag hoppade Lc och Lc+5. I Lc hade jag inte någon bra känsla genom banan, men vi blev felfria och 2a iallafall. I Lc+5 som var laget fick vi ett konstigt stopp på 6an, tror inte att han såg det riktigt.
 
Lc
 
Lc+5
 
Sen var det en Emma-träning som jag inte har film från. Det lät som att den gick bra även om vi hade haft problem i en trekombination. Synd att jag skrev så dåliga inlägg på den tiden, det går  ju knappt att se om degick bra eller dåligt ;)
 
I mitten av September var det tävling i Lycksele, här har jag ingen aning om vad som hände. Vi hade läst fel i proppen och råkade komma till tävlingsplatsen typ 3 timmar för tidigt haha. Bara att ställa in Olle och vänta. Underlaget var jättedåligt, på vissa ställen var det som "räfflor" i marken och på andra ställen var det jättedjupt. Jag hoppade en Lb och stannade ut mig på 3an. Vi kom rätt och allt men det tog ändå stopp. Ingen som var där fattade något alls. 
 
 
Säsongens sista tävling var hemma på hippo. Det här  kan jag lätt säga är den sämsta tävlingen jag någonsin har ridit. Hoppade Lc, Lb, Lc. I första Lc.n fick vi ett konstigt stopp helt utan anledning, i Lb gjorde vi en riktig pissrunda. 22 fel drog vi på oss, jag kände i hela kropppen att något var fel och jag hade haft den känslan ett tag. Camilla böjde honom, men han markerade inte. Dagen efter nollade vi Lc, men känslan fanns kvar. Olle hoppade inte med samma sug som innan...
 
Efter det bestämde vi oss för att ta en paus från hoppningen och lägga lite extra energi på dressyren, det behövdes verkligen. Jag kunde ha ont i axlrarna och armarna när jag red för att han var så stark. Under tiden hoppade vi lydnadshoppning. Med mycket bommar och studs på volt.
 
I november var vi med på en tvådagars dressyrträning för Lena Unneby, som jag brukade träna för då. Första dagen gick riktigt bra, Olle var som en helt annan ponny! Andra dagen var det programridning och jag trodde att jag skulle dö haha. Men det gick riktigt bra med tanke på att jag aldrig hade ridit en program på honom innan :)
 
VI var med på hippos julshow utklädda till indianer, Ebba krigsmålade mig i ansiktet och sen målade vi på Olle med vattenfärg haha. Och fjädrar överallt. VI va så fula :´) Det blev ändrat så att jag skulle rida först, men vi hade fått olika banor så vi improviserade typ hela numret. Det var iallafall meningen att det skulle vara en kadrilj ;)
 
 
 
Där veckan efter någon gång var vi med på en klubbis och  hoppade 70 cm, det var ingen riktigt tävling men jag vann utklädningspriset (jag var princessa). Det var första och sista gången jag rider i klänning...
Vi hade film men den försvann.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin